Sony kamera PXW-FS7 3 lata gwarancji

Kod produktu: 4278_20170405103550
Dostępność: produkt archiwalny
Cena: 29 990,00 zł 29990.00
  • Dostępność: produkt archiwalny
  • Wysyłka w:

Sony PXW-FS7 - idealnie nadaje się dla dokumentalisty i dobrze sprawdza się w produkcji wiadomości, programów z gatunku ?reality TV?, rozrywki telewizyjnej z elementami improwizacji oraz w wielu innych zastosowaniach.

Matryca: CMOS Super35 Efektywne piksele [mln]: około 8,8 Max. rozdzielczość filmu [px]: 4096 × 2160 Rozmiar LCD [cale]: 3.5"

ilość szt.
dodaj do przechowalni
Ocena: 0
Producent: -
Kod produktu: 4278_20170405103550
Oblicz ratę kredytu/leasingu

Opis

 Sony PXW-FS7

Kamera PXW-FS7 jest efektem wieloletniego dialogu, jaki prowadzimy z autorami zdjęć do filmów dokumentalnych. Pod wpływem ich uwag i sugestii od nowa zaprojektowaliśmy uchwyt, poprawiliśmy wizjer, zoptymalizowaliśmy wyważenie i ergonomię. Nasi projektanci wykorzystali też doświadczenie Sony w dziedzinie kodeków 4K i HD, przetworników obrazu Super 35 oraz zapisu na kartach pamięci. W rezultacie powstała kamera, która idealnie nadaje się dla dokumentalisty i dobrze sprawdza się w produkcji wiadomości, programów z gatunku ?reality TV?, rozrywki telewizyjnej z elementami improwizacji oraz w wielu innych zastosowaniach.

Wygodne filmowanie z ramienia

Na rynku nie brakuje kamer reklamowanych jako ?niedrogie?. Paradoksalnie, żeby użyć ich do zdjęć z ręki, trzeba sporo zainwestować w uchwyty, wsporniki, wizjery itp. Z kamerą PXW-PS7 jest inaczej. Model ten zaprojektowano od zera z myślą o wygodnym opieraniu go na klatce piersiowej lub ramieniu. Na specjalnie ukształtowanym, teleskopowym uchwycie znajduje się dźwignia zoomu, przycisk rozpoczynania i zatrzymywania nagrywania oraz elementy o programowalnej funkcji. Dostarczany przez Sony solidny wizjer jest dogodnie przesunięty w lewo. W szerokim zakresie można też przemieszczać go do przodu lub do tyłu.

Uniwersalność systemu mocowania ?

Firmowy system mocowania Sony ? gwarantuje zgodność i znakomitą współpracę z obiektywami produkowanymi zarówno przez Sony, jak i inne firmy. Kamera FS7 jest wyposażona w gniazdo na obiektywy z mocowaniem typu E. Po zamontowaniu odpowiedniego adaptera można jednak instalować na niej obiektywy kinowe i do lustrzanek, w tym produkowane przez Sony szkła z mocowaniem typu A. Oznacza to łatwość użycia zarówno posiadanych, jak i nowo nabywanych obiektywów.

W sprzedaży jest sam korpus kamery FS7 (PXW-FS7) i zestaw z obiektywem (PXW-FS7K).

Ze względu na wymiary, wagę, cenę i wyjątkowe możliwości rejestrowania obrazu filmowego idealnym uzupełnieniem korpusu PXW-FS7 jest obiektyw Sony SELP28135G.

Elektryczna regulacja zoomu zapewnia większą płynność zmian niż przy ręcznym ustawianiu.

Bezstopniowy pierścień przysłony umożliwia korygowanie ekspozycji oraz płynną regulację również podczas zdjęć.

Ograniczona do minimum niestabilność kąta widzenia przy nastawianiu ostrości pozwala uniknąć powiększenia obrazu w trakcie ujęcia.

Stała przysłona eliminuje niepożądane wahania ekspozycji przy zmianach ogniskowej.

Stabilizator obrazu Sony Optical SteadyShot? kompensuje skutki drgań kamery.

Funkcja ostrości punktowej z wyborem czujnika umożliwia wybór strefy ostrości poprzez wskazanie dowolnego miejsca na ekranie (wymagane jest wewnętrzne oprogramowanie w wersji 4.0 lub wyższej).

Staranna konstrukcja optyczna gwarantuje stabilność osi obrazu w całym zakresie ogniskowych.

Wewnętrzny mechanizm ustawiania ostrości i ogniskowej oznacza niezmienną długość obiektywu i bezproblemową pracę z kompendium.

Zaawansowane soczewki asferyczne cechują się wyjątkowymi właściwościami optycznymi przy niewielkich rozmiarach i wadze.

UWAGA: Obiektyw SELP28135G jest dostarczany w zestawie z modelem PXW-FS7K.

Zapis dużej liczby klatek na sekundę: do 180

Rejestrując obraz w trybie HDR (High Frame Rate ? duża liczba klatek na sekundę), można zmienić zwyczajne ujęcie w bardzo atrakcyjne wizualnie, eleganckie przedstawienie ruchu. Kamera FS7 pozwala nagrywać obraz Full HD w tempie do 180 klatek na sekundę. Odtwarzając takie nagranie z kinową prędkością 24 kl./s, uzyskuje się piękny efekt silnie zwolnionego tempa (7,5x). Nie występuje przy tym zmniejszenie dokładności bitowej ani cząstkowy odczyt danych z matrycy. Nie ma zatem problemów z mnożnikiem ogniskowej i zmianą kąta widzenia. W trybie S&Q (Slow & Quick) kamera pozwala nastawiać tempo rejestracji z dokładnością do 1 klatki na sekundę, w zakresie od 1 do 180 kl./s. Dzięki temu można sterować narracją, selektywnie przyspieszając bądź spowalniając akcję.

Nowa generacja pamięci

Nośniki używane do nagrywania długiego materiału muszą się odznaczać niezawodnością i przystępną ceną. Karty pamięci XQD? zgodne ze specyfikacją CompactFlash Association spełniają oba te wymogi. Ich niezawodność wynika z wbudowanego w kamerę systemu konserwacji. Koszt minuty nagrania jest bez porównania niższy niż na kartach CFast?. Niezawodna komunikacja między kamerą a sterownikiem karty umożliwia odczyt i zapis danych w oszałamiającym tempie 600 Mb/s.

Luksusowa kolorystyka przy przepływności ograniczającej koszty

Przy nagrywaniu długich materiałów doskonale sprawdza się kodek Sony XAVC? L (Long GOP). Zapewnia on płynne przejścia tonalne, wynikające z 10-bitowej dokładności obrazu HD, oraz pełną szczegółowość koloru próbkowanego w standardzie 4:2:2. I wszystko to przy przepływnościach, które nie nadwerężą budżetu żadnej produkcji: 50, 35 czy nawet 25 Mb/s. Możliwy jest również zapis w wewnętrznej pamięci obrazu 4K (4096 x 2160) w kinowym standardzie 24p* oraz w formatach 59,94p, 50p, 29,97p, 23,98p i 25p. Dostępny są także: znany z zaawansowanej kamery Sony F55 format XAVC I (Intra) QFHD (3840 x 2160) / Full HD (1920 x 1080), popularny format MPEG HD 422 oraz kodek Apple ProRes 422 (po podłączeniu modułu rozszerzeń XDCA-FS7, do nabycia oddzielnie). Można nawet nagrywać materiał RAW (po podłączeniu modułu rozszerzeń XDCA-FS7 i zewnętrznego rejestratora, do nabycia oddzielnie).

* Wymagane jest wewnętrzne oprogramowanie w wersji 4.0 lub wyższej.

Przetwornik obrazu 4K Exmor? Super 35

Do najważniejszych cech przetworników obrazu należy rozmiar. Opracowana przez Sony matryca Super 35 pozwala uzyskać efekt ?bokeh?, czyli rozmycie tła powstające wskutek małej głębi ostrości. Efekt ten ułatwia skierowanie uwagi widza na główny temat ujęcia. Im większy przetwornik obrazu, tym łatwiej go osiągnąć. Większe rozmiary matrycy uzyskać szerszy kąt widzenia obiektywu i oznaczają na ogół lepszą światłoczułość oraz niższy poziom szumu w obrazie.

14-stopniowa tolerancja naświetlenia umożliwia imponujące odwzorowanie poziomów szarości bez utraty szczegółów w cieniach i wypalenia świateł.

Czułość ISO 2000 pozwala filmować nawet po zachodzie słońca ? bez rozstawiania ton sprzętu oświetleniowego.

Rozdzielczość 4K. Składająca się z 11,6 miliona pikseli matryca ma efektywną rozdzielczość 8,8 miliona pikseli i zapewnia pełną rozdzielczość 4K. Daje to możliwość rejestracji materiału HD ze szczegółami i fakturami, jakich nie uchwyci żaden przetwornik obrazu HD.

Konstrukcja Sony Exmor? CMOS zapewnia bardzo dużą szybkość odczytu danych i minimalne deformacje obrazu. Rejestracja materiału jest więc możliwa w tempie do 180 klatek na sekundę.

Wbudowane filtry ND

Aby uzyskać małą głębię ostrości podczas zdjęć plenerowych, nie trzeba montować kompendium. Wbudowane w kamerę filtry neutralne (ND) pozwalają zmniejszyć ilość światła do 1/4 (2 stopnie przysłony), 1/16 (4 stopnie) lub 1/64 (6 stopni).

Moduł rozszerzeń do nagrywania w formatach RAW / Apple ProRes 422 i pracy z wieloma kamerami

Aby kamera PXW-FS7 była mała, lekka i wygodna do trzymania w ręku, konstruktorzy Sony postanowili przenieść bardziej specjalistyczne funkcje do zewnętrznego, sprzedawanego oddzielnie modułu rozszerzeń XDCA-FS7. Po jego podłączeniu można korzystać z następujących, zaawansowanych możliwości:

Nagrywanie materiału RAW na zewnętrzne urządzenie. Dla zapewnienia maksymalnego bogactwa kolorystyki, kontrastu i rozdzielczości obrazu moduł XDCA-FS7 umożliwia zapis materiału w formacie RAW na podłączony zewnętrzny rejestrator (sprzedawany oddzielnie). 12-bitowy, kodowany liniowo materiał RAW o rozdzielczości 4K lub 2K pozwala na uzyskanie żywych kolorów. Moduł XDCA-FS7 można połączyć z modułem połączeniowym Sony HXR-IFR5 oraz rejestratorem AXS-R5 (oba do nabycia oddzielnie). Wystarcza do tego jeden przewód BNC. Do nagrywania można też używać rejestratorów zewnętrznych innych producentów, o ile obsługują one format Sony FS RAW. Przykładami takich urządzeń są ATOMOS Shogun i Convergent Design? Odyssey 7Q. Nagrywanie materiału RAW nie stanowi przeszkody w równoczesnym zapisie na wewnętrzny nośnik obrazu wideo Full HD ze zsynchronizowanym kodem czasowym. Film ten będzie można później wykorzystać jako materiał proxy do montażu off-line.

Nagrywanie w formacie Apple ProRes 422. Zdarza się, że organizacja pracy jest oparta na kodeku Apple ProRes 422. W takich przypadkach moduł XDCA-FS7 umożliwia nagrywanie obrazu 1920 x 1080 w formacie Apple ProRes 422 lub Apple ProRes 422 HQ na kartę XQD? w kamerze.

Praca w systemach zawierających wiele kamer. Z myślą o nagrywaniu wieloma kamerami moduł XDCA-FS7 generuje sygnał synchronizujący (genlock) i jest wyposażony wejście/wyjście kodu czasowego.

Nieprzeciętna wytrzymałość

Kamerę Sony PXW-FS7 zaprojektowano do niezawodnej pracy w niesprzyjających warunkach. Jej szkielet jest wykonany z magnezu, który łączy sztywność z lekkością. Przyciski, pokrętła oraz inne elementy są uszczelnione i zabezpieczone przed pyłem wodnym i kurzem. W przypadku szybkiej kamery 4K pierwszorzędne znaczenie ma kwestia chłodzenia. Konstruktorzy Sony zaprojektowali więc specjalne ciepłowody, które odprowadzają ciepło z podzespołów elektronicznych do oddalonego radiatora. Chłodzenie radiatora zapewnia kanał powietrzny, który dodatkowo chroni podzespoły elektroniczne przed pyłem i wilgocią.

Do odprowadzania ciepła z podzespołów elektronicznych do kanału powietrznego służy para ciepłowodów. Kanał umożliwia rozpraszanie ciepła, a dzięki szczelnej konstrukcji zapobiega przenikaniu kurzu, brudu i pyłu wodnego.

Stopka Multi Interface (MI)

Kamera FS7 pozwala korzystać z zalet uniwersalnej stopki akcesoriów Sony Multi-Interface (MI), która zapewnia zasilanie, sygnały sterujące i włączanie/wyłączanie współpracujących z nią akcesoriów Sony. Stopka pozwala na przykład na instalację i obsługę systemu mikrofonu bezprzewodowego Sony UWP-D11 lub UWP-D12 bądź lampy HVL-LBPC.*

*Akcesoria są sprzedawane oddzielnie. Lampa HVL-LBPC nie pobiera energii z kamery FS7.

 

Obsługa wejściowego dźwięku 4-kanałowego
i możliwość jego nagrywania

Kamera FS7 obsługuje 4-kanałowy dźwięk wejściowy. Przy nagrywaniu wywiadu itp. możliwe jest więc równoczesne wykorzystanie zewnętrznego mikrofonu do rejestracji dźwięków z otoczenia, wbudowanego mikrofonu do nagrywania uwag operatora oraz dwóch sprzedawanych oddzielnie mikrofonów bezprzewodowych z serii UWP do rejestracji głosów prowadzącego wywiad i jego rozmówcy. Można ponadto dodać sprzedawany oddzielnie adapter XLR-K2M lub XLR-K1M, który zapewnia dwa dodatkowe wejścia XLR (Cannon) i rozszerza zakres zastosowań.

Opinie o produkcie (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl