Sony kamera PXW-FS7M2

Kod produktu: 4278_20170405152300
Dostępność: produkt archiwalny
Cena: 40 800,00 zł 40800.00
  • Dostępność: produkt archiwalny
  • Wysyłka w:

Sony PXW-FS7M2 - znacznie poprawia wrażenia przy filmowaniu najlepszym kamkorderem Sony dla dokumentalistów i jednym z najbardziej uniwersalnych kamkorderów Super 35 mm na świecie.

Matryca: CMOS Super35 Efektywne piksele [mln]: około 8,8 Max. rozdzielczość filmu [px]: 4096 × 2160 Rozmiar LCD [cale]: 3.5"

ilość szt.
dodaj do przechowalni
Ocena: 0
Producent: -
Kod produktu: 4278_20170405152300
Oblicz ratę kredytu/leasingu

Opis

 Sony PXW-FS7M2

Model FS7 II znacznie poprawia wrażenia przy filmowaniu najlepszym kamkorderem Sony dla dokumentalistów i jednym z najbardziej uniwersalnych kamkorderów Super 35 mm na świecie. Wprowadzono w nim szereg udoskonaleń: od nowego systemu mocowania obiektywu po większą ergonomię czy należący do światowej czołówki system automatycznego, elektronicznego filtra ND o zmiennej gęstości optycznej. Dla użytkownika oznaczają one nowe możliwości.

Filmowanie w ruchu z ręki, z ramienia, z użyciem gimbala... Kamera FS7 II zapewnia imponujący obraz, jakiego można oczekiwać od produktu marki Sony.

 

Automatyczny, elektroniczny filtr ND o zmiennej gęstości optycznej:
swoboda filmowania i poruszania się

Praca z kamerą FS7 II to doświadczenie niezwykłej swobody ruchów i filmowania ? bez troszczenia się o niestabilność warunków oświetlenia czy tracenia czasu na zmiany filtrów i szlifowanie ustawień ekspozycji. Zaawansowana technologia firmy Sony zapewnia stałe korygowanie gęstości optycznej elektronicznego filtra ND, nie powodując obniżenia rozdzielczości i zmian kolorystyki. Zachęcamy do praktycznego wypróbowania kamkordera FS7 II ? i zobaczenia na własne oczy, jak firma Sony zmieniła filmowanie w ruchu.

Jeszcze większa uniwersalność mocowania typu E

Mocowanie typu E gwarantuje zgodność i znakomitą współpracę z obiektywami produkowanymi zarówno przez Sony, jak i inne firmy. W modelu FS7 II pojawiła się zupełna nowość: system blokady dźwignią. Teraz po umieszczeniu obiektywu w gnieździe wystarczy go zamocować, obracając kołnierz. Dodatkowym zabezpieczeniem jest dźwignia blokady obiektywu. Uprościć może się proces wymiany obiektywu ? a to oznacza oszczędność czasu. Po zamontowaniu w gnieździe typu E odpowiedniego adaptera można oczywiście używać obiektywów kinowych i do lustrzanek, w tym produkowanych przez Sony szkieł z mocowaniem typu A. Kamkorder FS7 II pozwoli więc dobrać odpowiedni obiektyw na każdą sytuację.

Wygoda i dokładność przy filmowaniu z ramienia

Kamkorder FS7 przyniósł rewolucyjne zmiany w ergonomii. Dzięki opiniom przekazanym nam przez operatorów wersja FS7 II jest jeszcze wygodniejsza w użyciu, zwłaszcza przy wielogodzinnej pracy w terenie. Wszystkie przyciski o programowalnej funkcji mają duże wymiary, a ich liczba wzrosła z sześciu do dziesięciu. Ramię monitora LCD i uchwyt na mikrofon można przełożyć w taki sposób, by do filmowania używać lewego oka. Zwiększyła się liczba ustawień ramienia teleskopowego, dzięki czemu kamkorder może się znajdować bliżej ciała. Do regulacji nie trzeba już używać żadnych narzędzi.

Uchwyt Sony Smart Grip pozostaje stale pod ręką i zapewnia łatwy dostęp do najważniejszych elementów sterujących.

 

Zapis dużej liczby klatek na sekundę: do 180

Rejestrując obraz w trybie HFR (High Frame Rate ? duża liczba klatek na sekundę), można zmienić zwyczajne ujęcie w bardzo atrakcyjne wizualnie, eleganckie przedstawienie ruchu. Kamkorder FS7 II pozwala nagrywać obraz Full HD w tempie do 180 klatek na sekundę. Odtwarzając takie nagranie z kinową prędkością 24 kl./s, uzyskuje się piękny efekt silnie zwolnionego tempa (7,5x). Nie występuje przy tym zmniejszenie dokładności bitowej ani cząstkowy odczyt danych z matrycy. Nie ma zatem problemów z mnożnikiem ogniskowej i zmianą kąta widzenia. W trybie S&Q (Slow & Quick) kamera pozwala nastawiać tempo rejestracji z dokładnością do 1 klatki na sekundę, w zakresie od 1 do 180 kl./s. Dzięki temu można sterować narracją, selektywnie przyspieszając bądź spowalniając akcję.

Luksusowa kolorystyka przy przepływności ograniczającej koszty

Przy nagrywaniu długich materiałów doskonale sprawdza się kodek Sony XAVC? L (Long GOP). Materiał QFHD 59,94p/50p można zapisywać z przepływnością do 150 Mb/s. Kamera pozwala też uzyskać płynne przejścia tonalne ? to zasługa 10-bitowej dokładności obrazu HD ? oraz pełną szczegółowość koloru próbkowanego w standardzie 4:2:2. I wszystko to przy przepływnościach, które nie nadwerężą budżetu żadnej produkcji: 50, 35 czy nawet 25 Mb/s. Możliwy jest również zapis w wewnętrznej pamięci obrazu 4K (4096 x 2160) w kinowym standardzie 24p oraz w formatach 59,94p, 50p, 29,97p, 23,98p i 25p. Kamera obsługuje różne przestrzenie barw, w tym rozszerzoną ITU-R BT.2020, przeznaczoną do rejestracji materiałów Ultra High Definition.

Dostępne są również inne formaty zapisu: XAVC I (Intra) 4K o przepływności 600 Mb/s, QFHD (3840 x 2160), Full HD (1920 x 1080), popularny format MPEG HD 422, Apple ProRes 422 (po podłączeniu modułu rozszerzeń XDCA-FS7, do nabycia oddzielnie). Można nawet nagrywać materiał RAW (po podłączeniu modułu rozszerzeń XDCA-FS7 i zewnętrznego rejestratora, do nabycia oddzielnie).

Nowa generacja pamięci

Nośniki używane do nagrywania długiego materiału muszą się odznaczać niezawodnością i przystępną ceną. Karty pamięci XQD? zgodne ze specyfikacją CompactFlash Association spełniają oba te wymogi. Ich niezawodność wynika z wbudowanego w kamerę systemu konserwacji. Koszt minuty nagrania jest bez porównania niższy niż na kartach CFast?.

Karty QXD Sony z serii G są dodatkowo wyposażone w technologię ?EB Stream? umożliwiającą zapis z szybkością 400 Mb/s i odczyt w tempie 440 Mb/s. Na karcie z serii G o pojemności 256 GB mieści się około 45 minut materiału filmowego 4K 60p lub około 3,5 godziny materiału 2K 30p. Łatwiejsza jest także wymiana karty: w przypadku modelu FS7 II wystaje ona na 8 mm, co ułatwia jej chwytanie.

Wbudowany elektroniczny filtr ND o zmiennej gęstości optycznej

Elektroniczny filtr ND o zmiennej gęstości optycznej ? przełomowe rozwiązanie opracowane przez Sony na potrzeby modelu PXW-FS5 ? został wykorzystany w korpusie kamkordera Super 35mm, co umożliwiło sprawne filmowanie w ruchu. Użytkownik modelu FS7 II może bez obaw wyjść z cienistego wnętrza na pełne słońce. W przeciwieństwie do konwencjonalnych, optycznych filtrów ND regulacja elektronicznego filtra w kamkorderze FS7 II odbywa się bezstopniowo, w zakresie od 1/4ND do 1/128ND, i może przebiegać w pełni automatycznie. Użytkownik może więc ręcznie regulować głębię ostrości pierścieniem przysłony na obiektywie, podczas gdy kamera FS7 II samoczynnie utrzymuje stałą ekspozycję bez zmieniania wzmocnienia ani czasu otwarcia migawki.

Model FS7 II jest więc idealnym narzędziem do szybkiego filmowania w zmiennych warunkach.

 

Przetwornik obrazu 4K Exmor? Super 35

Do najważniejszych cech przetworników obrazu należy rozmiar. Opracowana przez Sony matryca Super 35 pozwala uzyskać efekt ?bokeh?, czyli rozmycie tła powstające wskutek małej głębi ostrości. Efekt ten ułatwia skierowanie uwagi widza na główny temat ujęcia. Im większy przetwornik obrazu, tym łatwiej go osiągnąć. Większe rozmiary matrycy uzyskać szerszy kąt widzenia obiektywu i oznaczają na ogół lepszą światłoczułość oraz niższy poziom szumu w obrazie. 

14-stopniowa tolerancja naświetlenia umożliwia imponujące odwzorowanie poziomów szarości bez utraty szczegółów w cieniach i wypalenia świateł.

Czułość ISO 2000 pozwala filmować nawet po zachodzie słońca ? bez rozstawiania ton sprzętu oświetleniowego.

Rozdzielczość 4K. Składająca się z 11,6 miliona pikseli matryca ma efektywną rozdzielczość 8,8 miliona pikseli i zapewnia pełną rozdzielczość 4K. Daje to możliwość rejestracji materiału HD ze szczegółami i fakturami, jakich nie uchwyci żaden przetwornik obrazu HD.

Konstrukcja Sony Exmor? CMOS zapewnia bardzo dużą szybkość odczytu danych i minimalne deformacje obrazu. Rejestracja materiału jest więc możliwa w tempie do 180 klatek na sekundę.

Tryb HFR ? rejestracja do 180 klatek na sekundę

Rejestracja obrazu w trybie HFR spowalnia bieg czasu i eksponuje piękno oraz dramaturgię ruchu. Kamkorder FS7 II umożliwia ciągłe nagrywanie obrazu Full HD w tempie do 180 klatek na sekundę. Odtwarzając takie nagranie ze standardową prędkością 23,98p, uzyskuje się nadzwyczajnie wyglądający efekt silnie zwolnionego tempa ? do 7,5x. W przeciwieństwie do funkcji ?burst?, umożliwiającej zapis obrazu tylko przez krótki czas, model FS7 II nagrywa w sposób ciągły. Znacznie zmniejsza to ryzyko dokonania nagrania w niewłaściwym momencie ? i liczbę powtarzanych ujęć. Użytkownik ma ponadto do dyspozycji funkcję zapisu w zwolnionym i przyspieszonym tempie. Umożliwia ona ustawienie tempa rejestracji z dokładnością do 1 klatki na sekundę, w zakresie od 1 do 180 kl./s. W ten sposób można tworzyć filmy poklatkowe ukazujące ruch chmur, rozwijające się kwiaty itp. Aby uzyskać jeszcze większą szybkość rejestracji obrazu ? do 240 kl./s w przypadku materiału RAW 2K ? można podłączyć moduł XDCA-FS7 oraz zewnętrzny rejestrator (oba urządzenia do nabycia oddzielnie). Odtwarzanie przy 23,98p zapewnia wówczas 10-krotnie zwolnione tempo.

Moduł rozszerzeń do nagrywania w formatach RAW / Apple ProRes 422 i pracy z wieloma kamerami

Moduł rozszerzeń do nagrywania w formatach RAW / Apple ProRes 422 i pracy z wieloma kamerami

Aby kamkorder PXW-FS7 II był mały, lekki i wygodny do trzymania w ręku, konstruktorzy Sony postanowili przenieść pewne funkcje do zewnętrznego, sprzedawanego oddzielnie modułu rozszerzeń XDCA-FS7. Po jego podłączeniu można korzystać z następujących ważnych możliwości:

Nagrywanie materiału RAW na zewnętrzne urządzenie. Dla zapewnienia maksymalnego bogactwa kolorystyki, kontrastu i rozdzielczości obrazu moduł XDCA-FS7 umożliwia zapis materiału w formacie RAW na podłączony zewnętrzny rejestrator (sprzedawany oddzielnie). 12-bitowy, kodowany liniowo materiał RAW o rozdzielczości 4K lub 2K pozwala na uzyskanie żywych kolorów. Do połączenia modułu XDCA-FS7 z kompatybilnym rejestratorem RAW ? takim jak Sony HXR-IFR5/AXS-R5 czy Convergent Design? Odyssey 7Q+ z opcją Sony FS RAW ? potrzebny jest tylko jeden przewód BNC. Rejestratory Atomos? Shogun Inferno i Shogun Flame pozwalają dodatkowo nagrywać wyjściowy materiał z modułu XDCA-FS7 w formacie Apple ProRes i CDNG. Nagrywanie materiału RAW nie stanowi przeszkody w równoczesnym zapisie na wewnętrzny nośnik obrazu wideo Full HD ze zsynchronizowanym kodem czasowym. Film ten będzie można później wykorzystać jako materiał proxy do montażu off-line.

Nagrywanie w formacie Apple ProRes 422. Zdarza się, że organizacja pracy jest oparta na kodeku Apple ProRes 422. W takich przypadkach moduł XDCA-FS7 umożliwia nagrywanie obrazu 1920 x 1080 w formacie Apple ProRes 422 lub Apple ProRes 422 HQ na kartę XQD? w kamerze.

Praca w systemach zawierających wiele kamer. Z myślą o nagrywaniu wieloma kamerami moduł XDCA-FS7 generuje sygnał synchronizujący (genlock) i jest wyposażony wejście/wyjście kodu czasowego.

Kamerę Sony PXW-FS7 zaprojektowano do niezawodnej pracy w niesprzyjających warunkach. Jej szkielet jest wykonany z magnezu, który łączy sztywność z lekkością. Przyciski, pokrętła oraz inne elementy są uszczelnione i zabezpieczone przed pyłem wodnym i kurzem. W przypadku szybkiej kamery 4K pierwszorzędne znaczenie ma kwestia chłodzenia. Konstruktorzy Sony zaprojektowali więc specjalne ciepłowody, które odprowadzają ciepło z podzespołów elektronicznych do oddalonego radiatora. Chłodzenie radiatora zapewnia kanał powietrzny, który dodatkowo chroni podzespoły elektroniczne przed pyłem i wilgocią.

Do odprowadzania ciepła z podzespołów elektronicznych do kanału powietrznego służy para ciepłowodów. Kanał umożliwia rozpraszanie ciepła, a dzięki szczelnej konstrukcji zapobiega przenikaniu kurzu, brudu i pyłu wodnego.

Nieprzeciętna wytrzymałość

Kamera Sony FS7 II jest zaprojektowana do pracy w niesprzyjających warunkach i spełnia te same wymagania co model FS7. Szkielet wykonano z magnezu ? materiału łączącego sztywność z lekkością. Przyciski, pokrętła oraz inne elementy są uszczelnione i zabezpieczone przed pyłem wodnym i kurzem. W przypadku kamery 4K o dużej czułości pierwszorzędne znaczenie ma kwestia chłodzenia. Konstruktorzy Sony zaprojektowali więc specjalne ciepłowody, które odprowadzają ciepło z podzespołów elektronicznych do oddalonego radiatora. Chłodzenie radiatora zapewnia kanał powietrzny, dodatkowo chroniący podzespoły elektroniczne przed pyłem i wilgocią.

* Wymagane jest dokładne zamknięcie wszystkich portów i osłon. Odporność na pył zgodnie z normą IEC 60529, klasa IPX5.

Stopka Multi Interface (MI)

Kamera FS7 II pozwala korzystać z zalet uniwersalnej stopki akcesoriów Sony Multi-Interface (MI), która zapewnia zasilanie, sygnały sterujące i włączanie/wyłączanie współpracujących z nią akcesoriów Sony. Stopka pozwala na przykład na instalację i obsługę systemu mikrofonu bezprzewodowego Sony UWP-D11 lub UWP-D12 bądź lampy HVL-LBPC.*

Akcesoria są sprzedawane oddzielnie. Lampa HVL-LBPC nie pobiera energii z kamery FS7 II.

 

Obsługa wejściowego dźwięku 4-kanałowego
i możliwość jego nagrywania

Kamera FS7 II obsługuje 4-kanałowy dźwięk wejściowy. Przy nagrywaniu wywiadów itp. możliwe jest więc równoczesne wykorzystanie zewnętrznego mikrofonu do rejestracji dźwięków z otoczenia, wbudowanego mikrofonu do nagrywania uwag operatora oraz dwóch sprzedawanych oddzielnie mikrofonów bezprzewodowych z serii UWP do rejestracji głosów prowadzącego wywiad i jego rozmówcy. Można ponadto dodać sprzedawany oddzielnie adapter XLR-K2M lub XLR-K1M, który dzięki dwóm wejściom XLR pozwala podłączyć jeszcze więcej urządzeń. Osłona elementów sterujących modelu FS7 II składa się obecnie na płasko, co zmniejsza ryzyko ewentualnych uszkodzeń.

Opinie o produkcie (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl