Obiektywy Sigma Macro - przegląd oferty 2022 0
Obiektywy Sigma Macro - przegląd oferty 2022

Obiektywy Sigma Macro - przegląd oferty 2022

 

 

W dzisiejszym, przesyconym obrazami społeczeństwie, często wydaje się, że każde zdjęcie do zrobienia zostało już zrobione. Prawie każde miejsce na mapie zostało już odkryte – i możesz mieć pewność, że ktoś w tym samym miejscu prawdopodobnie skręcił dokładnie to samo ujęcie. Oczywiście nie ma nic złego w sfotografowaniu wieży Eiffla po raz 100-milionowy… zdjęcia przywołują w nas wspomnienia, które warto zachować. Ale czasami my, fotografowie, czujemy potrzebę zobaczenia i uchwycenia rzeczy pod nowym kątem. Musimy wstrząsnąć naszym spojrzeniem na nasze otoczenie. I żadna technika nie zmienia perspektywy tak jak makrofotografia! Dlatego też stworzyliśmy artykuł opisujący obiektywy Sigma Macro by wyjaśnić podstawowe różnice pomiędzy modelami.  Udowodnimy, że nie musisz mieć aparatu Nikon Z9 czy też profesjonalnego plecaka fotograficznego by móc wykonywać ciekawe ujęcia.

 

SIGMA 18-300

 

Czym jest fotografia makro?

Fotografia makro, jaką znamy dzisiaj, jest luźno definiowana jako niezwykle zbliżenia, bardzo szczegółowe obrazy małych obiektów. Jeśli widzisz zdjęcie owada ze złożonymi oczami wpatrzonymi w obiektyw, czułkami i włosami na nogach na pełnym ekranie, wiesz, o czym mówię. Technicznie rzecz biorąc, „makro” jest często definiowane jako „zdjęcie w proporcji 1:1”, w którym obiekt jest rzutowany na matrycę obrazu lub na kliszę w pełnym naturalnym rozmiarze, ale jeśli ostateczny obraz jest bardzo bliski i bardzo szczegółowy, to wystarczy dla większości z nas. W rzeczywistości wszystko, co jest bliższe proporcji 1:4 jest ogólnie uważane za makro terytorium.

Kwiaty, maleńkie stworzonka, biżuteria, krople wody, jedzenie, kłaczki z suszarki… prawie wszystko można sfotografować z bardzo bliska, uzyskując niesamowite rezultaty. A przy odpowiednim sprzęcie, odrobinie cierpliwości i odrobinie kreatywności każdy może robić świetne zdjęcia makro praktycznie z każdego miejsca… od wieży Eiffla po blat kuchenny!

 

Fotografia Sigma Macro

Aby zacząć robić zdjęcia makro, naprawdę potrzebny jest odpowiedni obiektyw. Bliska odległość ogniskowania i dość długa ogniskowa to podstawowe elementy, jeśli naprawdę chcesz powiększyć obiekt! SIGMA produkuje szereg doskonałych obiektywów makro, w tym pełnoklatkowe obiektywy stałoogniskowe z powiększeniem 1:1, a także wszechstronne zoomy formatu APS-C, które oferują powiększenie około 1:3. Oto kilka świetnych opcji:

SIGMA 105mm F2.8 DG DN Macro

Ten pełnoklatkowy obiektyw, przeznaczony wyłącznie do aparatów bezlusterkowych, został zaprojektowany z optyczną precyzją i jakością bokeh. I rzeczywiście, jest ostry jak brzytwa, idealny do uchwycenia najmniejszych szczegółów i jest świetnym obiektywem portretowym… ale wykracza poza to. Ten 105-milimetrowy obiektyw ma regulowany pierścień przysłony (który można zdjąć w celu nagrania wideo), przełącznik blokady przysłony, przełącznik AF/MF, konfigurowalny przycisk AFL, ogranicznik ostrości i obudowę uszczelnioną przed warunkami atmosferycznymi!

 

SIGMA 105mm F2.8 DG DN MacroSIGMA 105mm F2.8 DG DN Macro

 

SIGMA 70mm F2.8 DG Makro

SIGMA 70mm F2.8 DG MACRO Art to nowe podejście do makrofotografii, mające na celu najwyższą wydajność optyczną. Bezprzewodowy silnik prądu stałego (focus by wire) w połączeniu ze zoptymalizowanym algorytmem zapewnia wyjątkowo płynną pracę autofokusa, szczególnie w przypadku standardowych i średnich teleobiektywów.

 

SIGMA 105mm F2.8 DG DN Macro

Ten obiektyw ma niewielką odległość ogniskowania, wynoszącą zaledwie 10,2 cala, a w połączeniu z ogniskową 70 mm (co czyni go również ładnym obiektywem portretowym) pozwala uzyskać reprodukcję 1:1 małych obiektów w przystępnej cenie dzięki Art-level optyka. Wprowadzony na rynek przed pojawieniem się linii Art, ale z równie spektakularną wyrazistością, ten obiektyw jest również wyposażony w stabilizację optyczną w obiektywie, która pomaga zachować stabilność i ostrość zdjęć z ręki przy tej dłuższej ogniskowej. Dzięki klasycznej długiej ogniskowej portretowej i małej głębi ostrości przy F2.8, jest to kolejny obiektyw, który może wykonać podwójne zadanie!

 

SIGMA 105mm F2.8 DG DN Macro

SIGMA 105mm F2.8 DG DN Macro

 

To świetny, uniwersalny obiektyw APS-C (czujnik kadrowania), który zapewnia wystarczające powiększenie (współczynnik odwzorowania 1:2,8) do robienia zbliżeń kwiatów, żywności i innych małych obiektów. Jeśli masz kamerę z czujnikiem kadrowania i potrzebujesz lepszej jakości alternatywy dla obiektywu „kitowego” z funkcją makro, jest to doskonała opcja.

 

 

SIGMA 17-70mm DC Makro OS HSM

To świetny, uniwersalny obiektyw APS-C (czujnik kadrowania), który zapewnia wystarczające powiększenie (współczynnik odwzorowania 1:2,8) do robienia zbliżeń kwiatów, żywności i innych małych obiektów. Jeśli masz kamerę z czujnikiem kadrowania i potrzebujesz lepszej jakości alternatywy dla obiektywu „kitowego” z funkcją makro, jest to doskonała opcja.

 

SIGMA 17-70

 

 

SIGMA 18-300 DC Makro OS HSM

 

Uniwersalny obiektyw SIGMA 18-300 mm z czujnikiem przycięcia jest w stanie sfotografować niemal wszystko, co życie rzuca w twoją stronę; pejzaże, portrety, sport, dzika przyroda i ekstremalne zbliżenia. Dzięki współczynnikowi odwzorowania 1:3 i ogromnemu zakresowi ogniskowych obiektyw ten może ujawniać szczegóły na małych obiektach, oferując jednocześnie większą odległość roboczą niż większość narzędzi makro.

 

 

SIGMA 18-300

 



Powyższe 18-300 mm to świetny uniwersalny obiektyw, ale jeśli chcesz jeszcze bardziej rozszerzyć jego możliwości makro, Sigma oferuje ekskluzywny, opcjonalny obiektyw do zbliżeń (AML72-01) , który pasuje bezpośrednio do przedniej części obiektywu i zwiększa współczynnik powiększenia do 1:2 przy zachowaniu jakości obrazu.

 

SIGMA 18-300

 

Opcje dodatkowe:

 

Rurki przedłużające — te puste cylindry zasadniczo umieszczają obiektyw dalej od przetwornika obrazu, co skutkuje bliższą odległością ogniskowania. Rurki przedłużające są stosunkowo niedrogie i zwykle dają dobre wyniki, ale są tylko mechaniczne, co oznacza, że nie będziesz mieć elektronicznej kontroli nad obiektywem. Świetny dla starych ręcznych obiektywów, nie tak dobry dla nowoczesnej optyki.

Soczewki do zbliżeń / lupy – Mocują się one z przodu obiektywu, tak jak zwykłe filtry, i zwiększają rozmiar obrazu, podobnie jak umieszczenie szkła powiększającego przed obiektywem. Podczas gdy niektóre są doskonałe optycznie i mogą dawać zaskakująco ostre rezultaty (jak powyższa SIGMA AML72-01 ), wiele tańszych opcji jest wykonywanych zgodnie z niskimi standardami i skutkuje gorszą jakością obrazu.

Jaki aparat do obiektywów Sigma Macro?

Jeśli chodzi o fotografię makro, każdy aparat z wymiennymi obiektywami sprawdzi się, ale liczba megapikseli jest ważna, jeśli chcesz przyciąć zdjęcia. Aparat o rozdzielczości 50 megapikseli zapewni znacznie bardziej szczegółowe kadry niż model 24-megapikselowy, a gdy chodzi o zbliżenie, „powiększanie” staje się znacznie łatwiejsze, gdy zdjęcia mają więcej pikseli. Biorąc to pod uwagę, zawsze lepiej jest maksymalnie wykorzystać używany obiektyw – na przykład fotografując z minimalną odległością ostrości – a aparat o standardowej rozdzielczości będzie odpowiedni w większości sytuacji. Pełnoklatkowa lustrzanka bezlusterkowa, bezlusterkowa lustrzanka z czujnikiem kadrowania, cyfrowa lustrzanka… wybór należy do Ciebie.

Jedna informacja techniczna do zapamiętania… Aparaty z czujnikiem kadrowania mają dalszą „równoważną” ogniskową niż modele pełnoklatkowe, co oznacza, że praktyczna ogniskowa jest dłuższa niż wskazywałby obiektyw. Na przykład obiektyw 70 mm staje się obiektywem 105 mm w większości aparatów APS-C. Właśnie z tego powodu strzelcy makro często preferują format APS-C.

A ci, którzy mają aparaty typu „wyceluj i zrób zdjęcie” z małą ikonką kwiatka z tyłu aparatu, nie oczekuj cudów, ale „tryb makro” w aparatach kompaktowych zapewnia pewną elastyczność przy fotografowaniu z bliska. Jeśli po prostu bawisz się w świecie makrofotografii i nie jesteś jeszcze gotowy, aby wyskoczyć na dedykowany obiektyw, daj sobie czas!

 

Techniki i porady dotyczące makrofotografii z obiektywami Sigma Macro

 

  • Mniejsza przysłona – w wielu sytuacjach fotografowanie z dużą przysłoną (F1.8, F2.8 itd.) jest preferowane, ponieważ większa przysłona oznacza więcej światła. Więcej światła oznacza krótsze czasy otwarcia migawki, co prowadzi do ostrzejszych zdjęć. Duże przysłony zapewniają również przyjemną, płytką głębię ostrości, zapewniając ładne rozmycie tła, gdy chcesz wyizolować obiekt. Ale ponieważ odległość ogniskowania w obiektywie makro jest tak mała, fotografowanie przy szeroko otwartej przysłonie zapewnia niezwykłą głębię ostrości. Innymi słowy, prawie nic nie będzie w centrum uwagi, a wszystkie te cudowne szczegóły zostaną utracone. Podczas fotografowania obiektów makro oprzyj się pokusie robienia zdjęć tylko z dużym otworem i wypróbuj kilka mniejszych przysłon (F11, F16), aby wyostrzyć większą część małego obiektu.
  • Statyw – Oczywiście, gdy przymykasz przysłonę, zmniejszasz światło, co oznacza, że trzymanie aparatu za rękę może być niewykonalne. Statyw fotograficzny ustabilizuje aparat przy dłuższych ekspozycjach i pomoże utrzymać obiekt w kadrze, dzięki czemu można zoptymalizować ostrość i ustawienia zamiast ciągle zmieniać kompozycję. Pamiętaj tylko, aby wyłączyć optyczną stabilizację obrazu, która może faktycznie wprowadzić rozmycie, gdy nie ma żadnego ruchu, który można by skompensować.
  • Samowyzwalacz lub zdalny spust — Jeśli używasz statywu, równie dobrze możesz przejść do końca i użyć funkcji samowyzwalacza lub zdalnego wyzwalania migawki, aby wyeliminować WSZYSTKIE ruchy aparatu i obiektywu. Pamiętaj, że ekstremalne zbliżenia i długie ogniskowe znacznie powiększą nawet najmniejszy ruch, więc jeśli możesz całkowicie uniknąć dotykania aparatu, Twoje zdjęcia będą jeszcze ostrzejsze.
  • Niezależnie od tego, czy używasz samowyzwalacza, czy fotografujesz ze zdalnym sterowaniem, zdejmowanie rąk z aparatu zapewni ostrzejsze zdjęcia.
  • Lampa błyskowa – Innym sposobem na uzyskanie ostrych zdjęć przy użyciu mniejszych przysłon jest użycie lampy błyskowej. Lampa błyskowa zapewnia silny rozbłysk światła, dzięki czemu można używać krótkich czasów otwarcia migawki, co prowadzi do ostrzejszych zdjęć. Niekoniecznie potrzebujesz specjalnej, drogiej lampy makro – zwykła lampa błyskowa wystarczy – ale pamiętaj, że podobnie jak w przypadku portretów, odbijanie światła od większej powierzchni lub używanie bezprzewodowego systemu wyzwalania w celu odsunięcia go od aparatu prawdopodobnie daje najlepsze rezultaty.
  • Ręczne ustawianie ostrości – Pomimo precyzyjnych metod AF i najlepszej technologii, autofokus nie zawsze osiąga tak precyzyjne poziomy. Przełączenie na ręczne ustawianie ostrości w takich przypadkach może zapewnić większy stopień kontroli i spójności, a dzięki elektronicznym wizjerom i tylnym ekranom z podglądem na żywo możesz powiększać i wykorzystywać „maksymalną ostrość”, aby jeszcze bardziej dostroić ostrość.
  • Dzięki funkcji focus peaking możesz łatwiej określić, które elementy obrazu są wyostrzone.
  • Ręczne ustawianie ostrości jest szczególnie przyjemne na nieruchomych obiektach i naprawdę chcesz nie spieszyć się.
  • Kompensacja ekspozycji – Jednym z podstępnych efektów ubocznych makrofotografii jest coś znanego jako „efekt miecha”, który zasadniczo przyciemnia ekspozycję wraz ze wzrostem powiększenia. Ma to wpływ na wszystkie obiektywy makro, więc zwracaj uwagę na ekspozycję, gdy zbliżasz się do obiektów. Być może będziesz musiał zwiększyć czułość ISO lub spowolnić czas otwarcia migawki, aby uzyskać odpowiednią ekspozycję, nawet przy maksymalnej przysłonie, a wybrana metoda może określić, czy potrzebujesz statywu, czy tylko bardzo stabilnej ręki. Do obiektywu SIGMA należy dołączyć tabelę wskazującą, jaką kompensację ekspozycji trzeba będzie zastosować w zależności od skali odwzorowania, dlatego należy zapoznać się z instrukcją obsługi.

Masz sprzęt. Masz wiedzę. Teraz nadszedł czas, aby wyjść i zacząć strzelać! Oczywiście, jeśli chodzi o makro, nie trzeba daleko iść… i to jest piękno tego gatunku. Znajdowanie atrakcyjnych obiektów do sfotografowania jest tak proste, jak przeglądanie domu, biura lub podwórka.

 I chociaż wszystkie typowe umiejętności fotograficzne z pewnością wchodzą w grę – oświetlenie, ekspozycja, kompozycja itp. – pamiętaj, że w makrofotografii chodzi o znalezienie i wyrażenie unikalnej perspektywy… przyjęcie zupełnie innego spojrzenia na coś, co może wydawać się nieistotne z punktu widzenia człowieka- wielkości pierwszy rzut oka. A kiedy już zobaczysz, jak świat może wyglądać z mniejszej pary oczu – być może ośmiu oczu przyjaznego pająka – dodasz do swojego życiowego doświadczenia coś nowego i wyjątkowego, czego być może nigdy nie odkryłeś bez aparatu, makro obiektyw i leniwy niedzielny poranek.

 

Komentarze do wpisu (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl